Publisert av: Tom Inge | januar 26, 2010

Mitt Slott…

«..i mitt slott samler jeg meg selv, mine tanker og mine håp. I mitt slott samler jeg mine fantasier, mine ønsker og drømmer. I mitt slott kommer du inn om du vil, bare spør så åpner jeg slottsdøra. Du kjenner meg ikke, og jeg kjenner ikke deg, men i mitt slott blir alle akseptert. Alt de trenger å gjøre er å spørre.

Jeg er en bok, et kapittel, en strofe. Les meg og jeg vil avgi neste setning. Du leser meg og blir kjent med meg, du undrer, jeg svarer. Jeg er her for deg, en venn du trenger, en venn du alltid vil ha. Trenger du hjelp, er det bare å spørre. Jeg står her, rett foran deg. I ditt ansikt vises smilet, men det visner, du sliter og jeg tør ikke spør, men fortell meg, jeg lytter. Du leser meg som en dagbok, dine tanker kommer ut i ord som skrives ned i mine ører, og du kan ta meg frem akkurat når du vil. Jeg er ditt slott. Mitt slott er ditt slott, vårt kongerike. Vi samler våre problemer, eller våre minner. Gledelige eller tragiske. Ingen skal lide, alle skal bli fri. For å bli fri må du skrive, eller tale. Kanskje gråte, slippe en tåre av livet, la den fly. Bli kvitt hva som skiller deg fra meg, vi blir ett, og vi forstår hverandre. Du og jeg. Jeg er her for deg når du trenger meg.

En bok full av ord, et leksikon med uforståelig språk blir med ett klart når du legger ditt hode på min skulder, tar dine armer rundt meg og gråter dine modige tårer. Jeg har ventet. Jeg har alltid sagt at du må komme, og nå er du her. I mitt slott. Du føler deg trygg, og jeg er din ridder. Du har ikke turt før, men nå ser du selv hvor du står, i porten til mitt og vårt rike. Mitt hjerte er åpent for dine tanker og bekymringer. Glem meg ikke, for jeg er her. Jeg vil alltid være her.»

Dette var ordene som triller ut av mitt hode i kveld, vanskelig å tyde, veldig vanskelig. Jeg skjønner det knapt selv, men la meg si hva det betyr.

Jeg er en person som liker å lytte, enten jeg kjenner deg eller ei, enten du vil snakke til meg over en røyk, eller skrive til meg på msn. Jeg er din dagbok som du kan skrive i. Hvis du har det vondt og ikke kjenner noen du vil snakke til så kom til meg. Jeg vil høre på det du har å si, hjelpe deg med gode ord og gjøre min skulder stor for deg. Jeg er en du kan stole på og som du kan snakke om problemene dine til. Jeg er det jeg vil kalle en VENN. Ingen får nok av venner, venner er et altfor lite brukt ord. Uten venner avles fiender. Fiender er folk vi ikke vet er våre venner. Folk dømmer etter utseendet. Klesstil, hudfarge eller annet. Hos meg finnes ingen forhåndsdømming. Jeg elsker deg som du fortjener å bli elsket. Hos meg finner du en venn, et hjerterom.  Mine medmennesker, ikke vær redd for å ta tak i deg selv og si ifra om du sliter. Om noen ler av deg så ikke bry deg. Om noen snur ryggen til så gå et skritt tilbake og se deg rundt. Det er ALLTID noen som vil hjelpe deg. Kanskje er du deprimert? En gjemt paranoia? Kanskje har narkotikaen et lite tak på deg som du nekter å innse? Face the fact! Confront the fact! Noen veier er vanskelige å gå alene, noen MÅ gåes alene. Men der du går alene vil alltid noen møte deg ved veis ende. Du tror du er alene, men du er elsket av mange. Gamle venner, foreldre og søsken, ytterlige familie. Vi vil alltid ta deg imot med åpne armer. Du er vårt «mitt». Du er en av oss og du er alltid velkommen. Se deg selv i speilet og elsk deg selv. Finn ditt slott, for du er en konge verdig.

ELSK DEG SELV, DU ER VERDIFULL!

Edit sidenote: Dette er et innlegg fra den første bloggen min, men det er viktige ord som jeg derfor poster igjen her!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

