Publisert av: Tom Inge | februar 2, 2010

Å dy å ein..

..kvart for et himla vær mi har!  Og for en dag generelt igrunn. Først var jeg oppe grytidlig for å begynne på jobb klokka 0645, greit nok det, og det gikk forholdsvis bra gjennom hele dagen, timene rant bare unna. Gikk en time tidligere fra jobb idag da, skulle ned til legen, så når jeg satt på venterommet begynte jeg å snakke med en gammel krok. Riktignok var det han som snakket først, jeg har jo ikkeno å snakke om, men ble litt overrasket over hvor lite som skal til før man kan snakke med folk.. han sa nemlig bare «det var jammen noen lange istapper på utsiden vinduet», bare på skikkelig gammeldags norsk med litt stamming og gisping etter luft og ord mens han sa det.

Joda.. så satt vi der og snakket noen minutter om løst og fast. Så var det inn til legen da, og sjekken gikk greit den, hakke hørt noe da, men siden han ikke sa noe regner jeg med at alt var greit. Skal ned igjen til torsdag da, for å ta noen blodprøver. Da må jeg fàste. Men men, går helt greit det..

Men jo, en ting til angående denne herremannen som snakket til meg da, når han var ferdig så satt jeg i min egen verden mens jeg ventet, så kom han og dunket til meg i kneet og sa «Lykke til».  Lykke til? Trenger man lykke for å komme seg igjennom en legetime? Er dagens legetimer blitt et mesterskap? En finale? Eller trenger jeg lykke for å overleve disse minuttene det tar å sjekke over meg? Merkelig bruk av farvell… «lykke til» du liksom! Som om noen trenger det angående en legetime? Men men, karen var jo hyggelig da, så synes det bare var morsomt!  Forøvrig var det en annen bekjent der og som ønsket meg god bedring, joa, takk for det, men der og da feilet det meg ingenting, skulle jo bare sjekke generell tilstand på kroppen min!

Uansett.. når jeg kom hjem hadde brøytemannskapene laget en giga brøytekant foran innkjørselen, så da var det bare å parkere langs kanten og ta fatt spaden og hive seg i det. Måking..again!! Vel fortjent fikk jeg servert middag da, så det var helt okei!

..ellers så bestemte jeg meg for å ta en liten tur på ski da.. så etter vel en halvtime var alt klart, skia smurt (forøvrig veldig dårlig :P) og alle klæra tatt på. Så ut bàr det, ned til byen først. Det blåste verre enn verst, og det var sikkert 15 aktive kuldegrader. Varmt var det ihvertfall ikke, sånn værmessig. Selv ble jeg jo varm når jeg skøytet avgårde. Så bestemte jeg meg for å stikke til Silje for å hente hanskene mine som jeg glemte etter den «særdeles vellykkede» (:merk: ironisk) aketuren vi hadde på lørdag. Så etter mye pes og blæs så fikk jeg dratt det slappe droget av en kropp bort til henne da, i holvika. Så av med skia og opp å banke på døra, men neeeei, ingen Silje.. kanskje var ho hjemme, for det var lyd der, og bikkja bjeffet når jeg banka. Men ingen kom ut og åpnet opp, så da var det bare å gi seg i kast med hjemveien. Like kaldt men ENDA mere vind! Dessuten var jeg begynt å bli våt på halsen som jeg hadde strukket over munnen og nesa for å holde de varme. Så tok den ned igjen og fikk all den (bokstavelig talt) vannrette snøføyka rett i ansiktet. Så ble våt i hele fjeset og da jeg var kommet til kiwi merket jeg noe morro. Hadde jo myset skikkelig fordi snøen føyk rett i øynene mine. Så når jeg tittet opp for å se veien, ja da var jaggu øynene frosset igjen, moro!! Kunne jo se, men det var jaggu ikke mye.

Øyevippene mine var frosset sammen av små isklumper.. gøy!! Men fikk nå trampet meg hjem til slutt, og her sitter jeg da, med musikken på øret og tenker på hvor DIGG det skal bli å fylle boblebadet og senke kroppen nedi etterpå, spjut nude, masse skum, masse salt og ikke minst: SØRLANDS JULEBRUS!!! Ah, I LOVE YOU julebrus!! Så runder av her og ønsker alle en fin kveld videre, måtte den bringe masse kos, og om du skulle kjede deg, så bare skriv til meg=)

Mange klemmer og en nuss i panna til dere jenter som måtte lese, og en kompisfik i skuldra til dere gutta. Tom Inge -OUT!


Responses

  1. Tror det er ganske vanlig å ønske lykke til før en legetime, så han prøvde nok bare å være høflig😉
    Mer merkelig å si god bedring uten videre..

    Du er så syyykt heldig som har boblebad!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

