Publisert av: Tom Inge | februar 3, 2010

Matprat..

Jeg er veldig glad i mat, jeg mener, hvem er ikke det? Men jeg har utvidet horisonten så utrolig mye! Før kunne jeg aldri fått meg til å kjøpe eller spise brokkoli sånn utav meg selv, men nå, nå er der mere naturlig at om jeg skal lage mat, så må jeg ha brokkoli og gulrøtter i tillegg.

Middagene er ikke lenger kjedelige og «ensomme», de er fyllt opp med noe ekstra dill hver gang. Men nå lager ikke jeg mat så ofte faktisk da, det er mest Bård og Jan Erik som lager, de er så mye mere «erfarne» på middagsfronten enn hva jeg er, lager masse god mat! Aldri hadde jeg smakt laks før jeg flytta sammen med disse guttene, nå ELSKER jeg laks! 😀

Er sjelden kresen på mat, det må jeg si, men var nok litt vanskeligere i mine yngre dager, mamma strevde nok med å få i meg de nyttige grønsakene da 😛  Men nå spiser jeg nesten hva det skal være. Hva angår pålegg er det ÈN ting jeg absolutt aldri i livet kommer til å spise, og det er BANOS! Noe så forferdelig vondt har jeg sjelden smakt!!

Jeg er nok altfor glad i nugatti, spiser det en del, men samtidig spiser jeg det faktisk mindre enn andre pålegg. For eksempel har jeg jo to måltider på jobb, frokost og lunch, og da er det aldri nugatti. Så er det jo middag ofte når jeg kommer hjem så da er det bare kveldsmat igjen hvor det hender jeg tar det. Om vi har det i hus da. Før måtte jeg alltid handle en ny nugatti når den gamle var halvtom for å være sikker på at jeg hadde, nå er det igrunn ikke så veldig nøye 😉

Ellers har jeg fått sansen for et nytt pålegg som heter «Kalkunkorv», det er dødsgodt! Er en lang pølse hvor man bare kutter det opp i biter, som man gjør med banan når man har det på brødskiva. Det anbefalter jeg de fleste å  smake om ikke du alt har smakt det!  Så lykke til folkens og Bon Apetìt! Her må jeg runde av, for nå er det snart Radiobingo hos mikkel! 😀


Legg igjen en kommentar

Kategorier