Publisert av: Tom Inge | februar 11, 2010

Hva om…? Tenk hvis…?

«Hva om..»  eller  «tenk hvis»  er så mangt brukt. Ofte i sammenheng med håpet. Man håper ofte noe, og når det egentlig ikke skjer, så tenker man alltid «men hva om…» eller «men tenk hvis..». Jeg gjør det selv mye, og i det siste har jeg tenkt litt slik. Tenk hvis ikke jeg hadde vært syk disse dagene, hva hadde livet gitt meg? Vel, jeg skulle gjerne vært på jobb, tror det har vært noen småhektiske dager nå, med OL og alt.. og jeg som så gjerne ville være med på åpningen, med ballonger, ild osv.. eller akekonkurranse.. sukk.. jaja, skal på jobb igjen imorgen og det blir DIGG!

Men, tilbake til topic. Scenario: Du er skikkelig betatt av en eller ei du ikke kan få, men du har jo fortsatt dette lille håpet da. «tenk hvis det plutselig blir slutt og hun helt uten videre plutselig legger merke til meg og blir forelsket i meg». Haha.. hvem har vel ikke tenkt slik? Og hvor mange ganger skjer ikke det på film? Hvorfor er det ikke sånn i virkeligheten? Real life is a bitch, ey?

Så er det fremtiden da, vi tenker ofte i fremtiden, og planlegger livet. «Tenk om jeg vinner i lotto til lørdag, da skal jeg kjøpe dèt og dèt». Ja slike tanker kan jeg vel si at jeg tenker SVÆRT ofte. Jeg elsker å drømme om hva pengene kunne gitt meg, ikke nødvendigvis mye, bare en…tja… si 20 millioner.. haha! «Tenk om bare jeg hadde kunne kjøpt meg drømmehuset og drømmebilen». Mange ganger hadde det blitt lettere uten pengeproblemer. Men jeg tror nok det har sine baksider det og. Leste akkurat om en fyr som levde i SVÆRT fattige kår, men som vant 100 millioner. Og plutselig ble han jaktet av mafia, og alskens familie og venner som ville ha pengene hans. Så døde han, alene. Trist.  Han sa «tenk hvis jeg ikke hadde vunnet de pengene, da hadde livet mitt vært mye bedre». Tenk litt på dèt dere!

Uansett, nå må jeg løpe, skal ned til Camilla en tur, lenge siden jeg har sett ho nå, så blir hyggelig å se folk igjen. Kos dere resten av kvelden, nå skal jeg utenfor døra for første gang siden mandag!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

