Publisert av: Tom Inge | februar 18, 2010

Lenge siden sist…

Kjære lesere, jeg beklager fra mitt hjerte over all frustrasjonen jeg skaper ved å avvente nye innlegg, og jeg legger meg langflat. Jeg har vært litt dårlig til å skrive lately, men ey, im gonna come back soon!  Har hatt veldig mye å gjøre for tiden med fotball, jobb, kurs og diverse andre ting. Men etter langt om lenge og sør til nord så skal jeg nå skrive et lite innlegg om hva jeg tenker nå til dags. Vanskelig er det vel å komme utenom snøen…

Starter ved å skrive et dikt jeg lager akkurat nå mens jeg skriver:

O snø, O sne, hvorfor daler du ikke et annet sted? Alltid i gården hvor bilen min står, jeg er lei av å grave til jeg blir sår.

Kong Vinter, Kong Vinter, hva gjør du med meg, jeg liker deg – men nå er jeg lei. Snøen er flott, fantastisk å se på, men jeg vil se bàr asfalt nå.

Vi drømmer og drømmer om sol og sommer, med sol, båt, bading og ølvommer. Volleyball, stranda og badeliv, vi er alle lei av dagens snødriv. Vi vil se blå himmel og lettkledde folk på gata, nei ha deg vekk, vinter, før du blir hata.

Apropo folk på gaten vi sier, snakk nå dere mennesker som tier. Vis deres misnøye om dette været, gled dere til sommeren og føl dere æret. Sommer og vår, de er her nesten, da skal vi ut å ri litt på hesten…

haha, jeg er sinnsykt flink til å dikte, jeg vet det !  Uansett, jeg elsker vinteren, synes det er utrolig flott, og romantisk å se på hvite trær, skiløyper og flott snøvær, men nå har vi hatt det slik siden desember. For all del, jeg prøver å ikke klage for mye, men nå begynner jeg å bli litt lei av snømåking og at bilen setter seg fast i gården. Det er ikke bare bare for bilen å måtte ruses, dyttes, kjøres frem og tilbake osv.. stakkars bil! Nei, nå vil jeg  gjerne ha bar bakke og tegn på vår. Sola frister meg langt mere enn flott vinter nå, gleder meg skikkelig til sommern. I år håper jeg vi får en BRA sommer, og ikke en sånn waste som ifjor. I år vil jeg snorkle, bade MASSE, holmefester, holmeturer, solslikking i skjærgården osv. Ikke minst mindre klær, og bedre humør og helse. Er ikke bare bra å kle på 28 unger til dagen med dresser , ulltøy, fleece osv. Merker det ganske fort i ryggen. I tillegg all denne måkingen. Jaja, vi har hatt en fantastisk vinter, men KOM KOM KOM SOMMER, I MISS YOU!!

Folk er mye gladere om sommeren, og det er mye lettere å møte folk om sommeren. Folk er mye mere ute da, og ergo er det jo lettere å komme i prat med folk man ikke ser om vinteren fordi de gjemmer seg inne. Nuvel, snart folkens…snart…vær tålmodige!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

