Publisert av: Tom Inge | mars 5, 2010

Sure mennesker, æsj!

Joda, riktignok kan vi alle være sure iblandt, jeg er jo det jeg og. Morragretten til tider, veldig sur de første minuttene / timen etter at Manchester United taper en viktig kamp, eller når jeg slår meg. Dette er reaksjoner på noe som har skjedd. Og det er jo lov, for all del. Jeg har ikke noe imot folk som slår seg og banner til de blir blå, eller folk som sutrer seg gjennom frokosten fordi de er litt morragretne. Derimot, jeg liker IKKE mennesker som konstant går rundt å klager på ting som egentlig er bagateller, eller som rakker ned på, og kommenterer andres væremåte.  For eksempel en fyr som går rundt her i byen og kjefter på folk som røyker. Joa, riktignok har jeg hørt at han har fått et slag og vært surrete etter det, så han er vel unnskyldt. Men så er det eldre mennesker da.. opplært i den gamle skolen!

Møtte ei dame her forleden som var egentlig ganske hyggelig, men så fort hun fant ut at jeg jobba i barnehage, jo da var tonen en annen. «Jeg kan egentlig ikke forstå meg på folk som sender barna sine i barnehagen så tidlig jeg. Når jeg var ung hadde vi barna hjemme til de var 10-12 år!»  osv osv, javel! Sånn var det på DIN tid, nå er vi i 2010!  Folk har jobber nå, og økonomien er helt annerledes!

I tillegg så er det surpomper bare de får i seg en ørliten dråpe med sprit. Slike mennesker burde holde seg langt borte fra spriten! Om du blir aggressiv av den drikken, så ja, la vær å drikke den!

Men hvorfor skal folk gå rundt å være sure ? Får de aldri nok? For hva annet kan det være? Vi lever i et meget godt land, med veldig gode skole og utdanningsløsninger. Samtidig så har vi en, ja la oss si grei, regjering som styrer landet «helt okei». Joda, det kunne vært mye bedre akkurat der. Men allikevel har vi det ikke dårlig?  Så hva kan det være? Det kan jo være så mangt.

Mange har ikke familie som er like supportive som de burde være. Desverre! Familien er viktig, og hvem er vi uten dem? Deretter er det jo disse som ikke har det så greit økonomisk og som er sure på grunn av det. Jeg er jo og det innimellom, når pengene bare flyr. Men det er mere irritasjon enn å være sur. Nei sure folk, de trenger noen i livet sitt tror jeg, som kan få de til å innse at det ikke er noe å være sur for!  Joda, riktignok er det vinter. Kaldt og ufyselig vær. Joda, kanskje brøytebilen ga deg en ny brøytekant akkurat når du hadde skuffet innkjørselen. Jeg blir og sur for det, men get over it!  Og hvorfor må folk kommentere andre folk som de ikke kjenner eller snakker med? For eksempel overhørte jeg en fyr si til et ganske ungt foreldrepar at de måtte se å bli litt eldre før de «satte i gang med de greiene der». Og klæra? Jeg får ofte merknader på hvor «sirompa» jeg er i «de buksene». I dont care about your fucking opinion! Jeg går det jeg føler meg behagelig i!

Hjemme går jeg i joggebukser, da skulle du sett meg! Joa, jeg går tilogmed avogtil i joggebukser til byen! Å fyyykj! Nei, surpomper, skjerp dere! Et smil gir et smil tilbake, husk på det!


Responses

  1. Så fin bloggen din er blitt! Jeg har linket til bloggen din på min blogg så nå følger jeg deg tettere ;D Håper du får en fiiiiiiin kveld, nydelig vær!

  2. Takk for det, det hjelper seg! Fortsatt mye dill jeg ikke har modifisert enda, men det kommer etterhvert!😉 Skal legge til din og, men husker den ikke..

  3. Hehe, det tar tid å lære seg dette bloggreiene😛 Haha, det er jo bare trykke på navnet mitt så kommer du inn på bloggen min😉 mjuuugly.blogg.no

  4. åja, haha.. har ikke tenkt på det😛


Legg igjen en kommentar

Kategorier

