Publisert av: Tom Inge | mars 7, 2010

Ting som gjør meg glad!

Ja, hvorfor ikke sette seg ned og tenke over ting som gjør meg glad, og dele det med dere? Kanskje dere og finner ut at, «ja, det blir jeg jo faktisk litt glad over jeg og» og takker det du tidligere hadde sett på som litt snodig? :P  Tja..

-Å Våkne opp mellom 09.00 og 10.00

Joda, faktisk så gjør jeg det! Jeg liker ikke å sove lenge. Dagen går så veldig fort da, og når man står opp senest 10, har man en time til å våkne og spise frokost på, og en time å pakke om man skal på stranda f.eks. Og da er klokka bare 12! Uansett, så liker jeg å nyte dagen til det lengste, og det skader jo ikke å ha litt rutine i kroppen som gjør at man ikke sover til 15.00?😉

-Når noen gir meg positiv oppmerskomhet

Lets face it, we all do! Joda, vi må tåle kritikk innimellom, og det er sunt det og. Men man får så mye mere pågangsmot om noen setter fingeren på noe vi gjorde bra. Man føler seg mye mere glad og villig til å fortsette om man får skryt for det man har gjort. Men det er og viktig og komme med konstruktiv kritikk om noe bør rettes på, men da kan du kanskje finne noe annet å skryte av ved siden av, så motet er der fortsatt?

-Når sola steiker i skyfri knallblå himmel og snorkleutstyret ligger og venter på meg

Snorkling dere, det er helt sinnsykt gøy! Dere er vel badenymfer alle sammen, eller ihvertfall mange av dere, og jeg lover dere, invester noen kroner i skikkelig snorkleutstyr og prøv dere på overflaten, og ta noen dykk etterhvert. Det er en helt annen verden, og selv jeg stikker til bunns og plukker opp fine skjell om jeg ser noen, selv om de går i søpla når jeg går på land igjen. Man ser mye fisk, som f.eks ål og flyndre, krabber, flotte sandbunner og tang og tare. Om man er på reise så finnes det koraller som er helt insane! (jeg har foreløpig ikke opplevd disse enda, men snart!)

-En klem

La det være en kompisklem fra din beste venn, eller en vanlig klem fra morra di. En klem er alltid noe som varmer, og du vet at noen verdsetter ditt selskap. En klem kan hjelpe veldig om man «er down under» og hvis man har en skulder å gråte på, får man ut de dumme tankene og alt bare går ut av hodet ditt. En klem er viktig, 10 er bedre!

-Når jeg får servert god mat, eller blir bedt på middag

Mat, jeg ELSKER mat! Mexican og Indisk er noe av det beste jeg får, men det er søren ikke gæærnt med pannekaker eller kjøttkaker heller! Jeg er veldig glad i tradisjonsrik norsk mat og jeg blir i særs godt humør om jeg får middag. I tillegg er det viktig å nyte et godt selskap til maten.

-Familien min

Jeg blir glad bare jeg tenker på familien min, jeg hadde ikke klart meg veldig bra uten dere! Jeg er så utrolig glad for at jeg har dere, og jeg er så evig takknemlig for dere.

-Vennene mine

You know it, dere betyr alt for meg dere og! Jeg er ikke alltid like flink til å besøke dere, eller invitere dere heller, men dere vet hvor mye dere betyr for meg allikevel!

-Musikk

Uten musikk er dagen utrolig daff, sånn er det bare. Jeg MÅ ha min daglige dose med musikk!

-En god film

Jeg er egentlig en veldig filmglad person. Jeg ser ikke veeeldig mye film, men ser en del vil jeg si. Kanskje et par i uka. Før var det mye mere, da var det faktisk en til dagen, men den tiden er over. Men jeg er veldig glad i filmer som får meg til å le, det være klissete romantiske jentefilmer (there, i said it!), en high school komedie, eller en «helt vanlig» komedie. Jim Carrey er den store  helten, og jeg DIGGER han! Ellers er jeg veldig glad i actionfilmer, som f.eks «Never back down» eller «Blood and Bone», den type filmer hvor ‘helten’ deler ut veldig mye juling;) Men favorittfilmene mine er faktisk dansefilmer. De heter «Step Up». Både eneren og oppfølgeren.

-Blomster

Ja, tro det eller ei. Jeg blir glad når jeg får blomster, for jeg er så utrolig dårlig til å handle det selv. Men blomster skaper litt flora i huset ditt og det er viktig.

-Volleyball

Ja, jeg er veldig glad i å spille sandvolleyball om sommeren. Men thats it. Men jeg blir fortsatt glad når det er en deilig dag på stranda som kan brukes til litt sandvolleyball! Og da må jeg nevne at jeg ikke er god, men det er faktisk ikke så gøy å ikke få til noe spill i det hele tatt, så folkens, tren, tren, tren😛

-Kjøreturer

Jepp, jeg er glad i å kjøre bil, men enda gladere å sitte på (foran!) og kjøre en helt random plass i Norge. Har ikke blitt mye av det enda, men flere skal det garantert bli! Det er deilig å komme seg bort, og jeg blir glad når vi bare sitter der uten særlig mening og freser av gårde! =D

-Reise

Jeg er en reiseglad person, og blir helt på tuppa av å reise, oppleve nye steder, og bare komme seg bort litt!

Å være med vennene mine!

Ja, hvem elsker vel ikke å være med sine beste venner? Ihvertfall jeg! Det skal jo nevnes at det er deilig å være alene og innimellom, men ingenting slår en hyggelig kveld eller dag med gode venner, som f.eks lørdagene på odden, eller onsdagene på bingo hos Mikkel. Måtte vi være enda mere sosiale snart!

Da avslutter jeg her, selv om listen kunne sikkert vært mye lenger, jeg er egentlig en person som blir fort glad. Og det er viktig å sette pris på tingene i livet, det kan være over før man aner det! Så som mitt eget lille ordtak sier: Life is a wave – surf it!  Ta vare på folk rundt deg, enten det er en gammel dame som trenger hjelp, eller en liten gutt som har slått seg på kneet. Å være hyggelig gjør deg glad!


Responses

  1. Våkne mellom 9 og 10 er ikke så tidlig da Tom😛

  2. Veldig gøy å lese – du er knallgod Tom Inge. Glad i deg😀 *mammaklem*

  3. Nei vet det Torstein, men det er tidligere enn mange andre pleier å stå opp på fridager😛 Om sommeren er jeg sikkert oppe tidligere, som 0800 ;p hehe..

    Takk mamma!

  4. Så fint innlegg, kjempebra å være bevisst ovenfor gledene i livet, ikke ta alt for gitt.🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

