Publisert av: Tom Inge | mars 23, 2010

Å leve..

Hva er å leve? Hva er meningen med livet? Et godt spørsmål, for hva ER egentlig svaret på disse spørsmålene? Jeg vil si at det ikke finnes et svar, men en definasjon. Hver og sin egen definasjon av livet.

Ta meg for eksempel, en helt enkel fyr som liker å spille fotball, henge med mine gode venner, slenge seg foran tvn innimellom med film, playstation eller liknende, eller gjøre andre ting. For meg, er det livet. Men livet handler ikke bare om å ha det kult. Man må lære seg at livet ikke alltid er en dans på svaberget. Alle vil i løpet av livet gå igjennom et forferdelig samlivsbrudd, få et nervesammenbrudd, gå på en økonomisk smell eller andre ting som ikke alltid er enkelt å håndtere. «Hvorfor meg» tenker man ofte da, «hvorfor skjer dette med meg og ikke den eller den». Hvorfor? Fordi livet ikke er rettferdig. Man må gå gjennom dritt i livet sitt for å vokse på det.

Men man trenger ikke bare drit, man trenger MANGE positive opplevelser! Ihvertfall er det da jeg føler meg mest levende, når jeg kan få gjøre akkurat det jeg har lyst å gjøre. Jeg er så heldig at jeg har en jobb jeg stortrives i, kunne ikke hatt det bedre i jobben. Derfor går ikke mine dager til å sutre over at man må jobbe, vente på at klokka skal bli så mye at man kan dra hjem (okei, den siste timen er litt sånn..) Men så har vi de menneskene som ikke jobber for å leve, men som lever for å jobbe. Mennesker som kun tenker jobb og penger. DUDE – YOU’RE MISSING OUT ON LIFE MAN! Jeg forstår meg ikke på mennesker som bytter bort sine barn eller sin kjære for å jobbe eller trene konstant. Kun tenker på seg selv. Joa, du kommer sikkert med unnskyldningen om at «jeg må jobbe som familien får brød på bordet». Vel, de lider nok ikke om du tar en dag hjemme i ny og ne. Kona di blir nok ikke sur om du ikke får de ekstra tusenlappene i mnd, for jeg er sikker på at hun setter deg høyere enn penger, ellers hadde hun nok vært ute av livet ditt for lenge siden. Og barna vil helt sikkert ha et eventyr på senga av deg, enn 20 ekstra leker de aldri får lekt med. Livet mann, det er mennesker.

Opplevelser kan virke skremmende, men livet er jo og skremmende. Om man skal gå rundt å være redd hele tiden så går livet i fra oss. Alle har godt av et adrenalinkick som virkelig setter spor. Redsel kan nok være fornuftig å ha, men jeg synes alle skal nyte en skikkelig opplevelse og. F.eks hoppe i fallskjerm, sykle gjennom fjellene, ta en isbrevandring. Små opplevelser er like viktige som store, det er de som skaper minner. Minnene vi har fra fortiden er de som driver oss til å skape nye i fremtiden! Jeg har opplevd masse gøy, og jeg er rik på erfaringer og minner. Kan jo skrive litt av det jeg har opplevd.

-Har syklet rallarvegen, en helt FANTASTISK sykkeltur i Norges flotte natur

-Isbrevandring, i finse. (husker ikke navnet på isbreen)

-Fjellklatring, en styrkeprøve samtidig som at det er veldig gøy!

-Europaturnè i buss, med folkehøykolen. Stemningen var i taket og vi fikk oppleve masse gøy!

-Disneyworld i Paris, en fantastisk dag som desverre gikk altfor fort i denne himmelske parken.

-Stå med min beste veninne på toppen av Eiffeltårnet i Paris og skue utover hele byen.

-Vandre gjennom louvre, stå på champ’s e’lyssè (eller hvordan du skriver det), nyte parken i paris.

-Sitte på en bro i Paris og synge Norske julesanger, fikk inn 6 euro! ^^

Ja, små og store opplevelser, alle skaper like gode minner. Ikke ta livet for gitt dere, for tragedier kan skje hvem som helst, når som helst og hvor som helst. F.eks leste jeg om en som lå i koma etter å ha fått en isblokk i hodet. Eller folk som dør unge av overdoser med narkotika, desverre, de som går den veien. Og vold, folk som enten må leve livet i fengsel, eller offerene som får varige mèn av vold. Bilulykker osv. Mye kan skje, så man må være bevisst på konsekvenser og. Men avogtil må man se forbi konsekvenser og ikke tenke «Hva om».. for nettopp disse ordene holder deg tilbake. «Hva om fallskjermen aldri åpner seg» ?  Vel, skal den tanken stoppe deg i å gjøre kanskje noe av det gøyeste du har gjort i hele ditt liv?

Jeg vil igjen servere dere mitt eget personlige motto som jeg finner ekstremt passende i alle situsjoner: «Life is a wave – surf it». BRUK LIVET til noe. Ha det gøy, kos deg med dine nærmeste, bli kjent med nye fjes, vær impulsiv og spontan. Hva har du å tape?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

