Publisert av: Tom Inge | mars 28, 2010

Til Sverige med Ik Tjænest!

Joda, endelig var dagen her, dagen jeg har  ventet lenge på. Endelig skal jeg reise med mitt fotball lag til söta bror. Tid for teambuilding og fotballtrening. Joa, ble nok litt mere kjent med folka, men vi fikk jammen litt av noen historier å fortelle. Kanskje ikke så veldig artige, men en historie er en historie!

Torsdag var det avgang klokken 16.30 fra Kiwi, vi var 11 mannfolk som skulle ut å reise. Vi hadde leid salongbussen for anledningen, en minibuss som forsåvidt ikke fortjener «salong» lenger. Makan til vond minibuss! Jaja, la oss ikke henge oss opp i detaljer! Vi begynte å kjøre og alle var på godt humør og ved godt mot. Vi så frem mot en reise som skulle ta oss med til en by full av moro. Så, vår kjære trener og reiseleder Even hadde snekra sammen 3 cd’er med, ja, la oss si godt og blandet med musikk fra alle sjangere, og sjangere som ikke engang finnes. Så en øl eller to ble sprettet på veien, og etter en liten stund var det duket for en vill bil-bingo! Alle fikk utdelt ark og penn og skulle lage rutenett med plass til 25 tall, valgt tilfeldig fra 1-50. Frode ble første vinner etter mye klabb og babb, og kastet pennen med stor glede i gulvet så den gikk i tusen knas, og skrek «bingo» for full hals så høyt at den neste roadkill’en vi kom til sikkert kom til live igjen for noen sekunder. Joa, vi kjørte på med flere runder, men de neste bar enda preget av å ikke være den første, så det ebbet litt ut, og når frode hadde røsket til seg 3 premier, ja da mistet det litt futten. Før det hadde Sindre og Rob og tatt noen premier. Vi var nå  fremme med båten og skulle gå ombord på en båt som var fullt til randen av folk. Hele 25 personer, inkludert oss, gikk ombord.

Ombord i båten føk vi inn i taxfree’n for å kjøpe med oss litt godsaker til å kose oss med i helga. Jeg og christoffer spleisa på et brett med cider. Disse var det ikke lov å drikke på båten. Men jeg og Bård ble så tørste at vi bestemte oss for å være litt halvkriminelle, så vi sneik oss opp på dekk med hver vår drikke, så satt vi der og drakk en halvliter hver. Det var en kald, men flott fornøyelse! Ulovlig øl/cider smaker så mye mere spennende! Men kaldt var det!

Vel ute av båten igjen venta 2 timer til i buss før vi skulle ankomme Göteborg. Men mere skulle det bli… etter vel et kvarters kjøring kom vi til den verste køen! Så seint? Klokka var jo 22, så hva kunne lage kø på denne tiden? Vi fryktet det verste. Og vi fikk rett, det hadde vært en ulykke på veien noen kilometer fremme. Enda vet vi ikke hendelsesforløpet eller omfanget av personskader, men vi vet at det var en personbil og en trailer som hadde braket sammen, og traileren hadde mistet MYE last. Og det var ikke hvilken som helst last heller, det lå millioner av peanøtter over hele veibanen, og utover jordene som omringet veien. Det var overalt, på begge sider. Utifra skadene på personbilen å dømme så det ikke ut til å være noen dødsulykke, men man kan jo aldri være sikker.

Så ble det soving da, folk ble trøtte etterhvert som klokka snek seg mot midnatt og etter noen forferdelige minutter med av-og-på soving så ankom vi Göteborg. Men hvor skulle vi sove? Vi hadde ingen GPS så det ble mye kjøring i ring, og spørre svensker om veien. Vi fant frem til slutt, etter sikkert 45 minutter med kjøring i ring, og frem og tilbake. Det viste seg å være en gammel militærleir der vi skulle sove, en del av den ble nå brukt til Vandrehjem. Plassen hette Kviberg, og leiren hette «Regementet», og hadde aktivitet frem til 94′. Det var en helt sinnsykt stor leir, og bygningene var fantastiske! Mursteinbygg som var formet som slott! Fantastich!

Fredagen var første treningsdag, og klokken 11.30 skulle vi trene på en bane som lå 300 meter fra bostedet. En munter gjeng gikk i gang med en 2 timer lang treningsøkt og gjennomførte med bravur! Vi var tross alt 3 (minst) halvskadde personer i meg, Bjørn og Rob som skulle klare oss gjennom dette! Etter treningen var det en liten tøye-økt med Bård. Og tilbake på hytta hadde vi 20 minutter på oss til å dusje 4 stk, så jeg fant ut at for å spare tid, kunne jeg jo dusje ute! Så jeg tok en bolle i skapet, fylte den med varmt vann og gikk ut i bokseren. Der helte jeg vann over meg, såpet meg inn, og fikk bård til å kaste masse vann på meg igjen til jeg var fri for såpe! Raskt, og effektivt!

Etter dette var stemningen i taket da vi fant ut at vi skulle i bassenget i byen. Megabasseng! Så alle pakket badetøy, og la det klart i bussen, før vi gikk å spiste på kebaben som lå 200 meter fra bussen. Etter 30 minutter hadde alle spist seg mette og vi gikk til bussen for å kjøre til byen. Men da oppdaget vi til vår store irritasjon at noen proffe banditter og kjeltringpakk hadde vært på ferde, og gjort innbrudd i bussen på jakt etter verdisaker. Heldigvis fikk de bare med seg badetøy som vi fant igjen etter en halvtime med leiting. (Og eieren av plassen hadde kjørt rundt med bilen og funnet det for oss). Kun parfyme og såpe manglet. Jan Erik mistet dog desverre sin kjære Ik Tjænest jakke av meget høy affeksjonsverdi! Her kan du se hvordan de kom inn i bussen:

Som du ser, de som hadde vært inni bussen har nok gjort dette noen ganger før!

Jaja, vi kom oss til badet allikevel! Men det ble VELDIG lite bading. Det var fullt på den romerske relax-avdelingen, så vi måtte ta til takke med vanlig bad og badstu. Men fy søren til proffesjonelle badstuer! Det var dritnice! En tørr-badstu og en våt-badstu. Den våte var det damp i, noe som gjorde det til en meget deilig opplevelse!

Videre på kvelden ble det fest på hytta, noen drakk mere enn andre, men det ble ingen direkte fyll. Heldigvis! Turen var lite preget av fyll, noe jeg synes var veldig bra! Jeg gikk å la meg klokken 22.00 på fredagen, og lå sikkert 2 timer i senga før stua roet seg ned og jeg fikk sove.

Lørdags morgen var det trening igjen, denne gangen mye tidligere! Vi begynte klokken 0930, noe som gjorde at vi måtte reise 0915 siden banen vi skulle spille på lå noen minutter unna i buss. Det regnet denne dagen så det tok litt tid å komme skikkelig i gang, men det var verdt det, for treningen var veldig  gøy! I tillegg var det mange svenske unggutter på et guttelag som beundret spillet vårt! – Etter treningen så var det tilbake til hytta å spise og slappe av litt, før vi skulle ut i aktivitet igjen. Planen var å reise til et aktivitetssenter som hette «gjøkebo» hvor de har MANGE forskjellige aktiviteter som f.eks menneskelig bowling, laserkrig og m.m. Men denne var desverre full, så vi måtte finne på noe annet å gjøre.

Etter jeg hadde ligget i senga i 3 timer med stive muskler og støl kropp så reiste vi. Even og Jan Erik hadde funnet et annet sted, et hotell, hvor vi kunne ha «trekamp». Aktivitetene her var gode gamle «duckhunt» på storskjerm, bilbaneracing på en 30 meter stor bane, og bowling i 1 time. Undertegnede endte på en sterk jumboplass sammenlagt, mens Bård kapret førsteplassen. Desverre var jeg litt for oppspilt under disse aktivitetene, så glemte helt å ta bilder. Men kan jo slenge inn et bilde av en Stolt medaljevinner!

…forresten så var jeg så superglad når jeg så at de viste Manchester United kampen på storskjerm her i tillegg!😀

Denne dagen ble det litt mere alkohol på undertegnede så bowlingen ble ikke rare greiene for min del, da mesteparten av konsentrasjonen gikk til Unitedkamp i halvfylla. Dog skal det sies at bowling uansett ikke er min sterkeste sportsgren..

det skal og forøvrig nevnes uten å nevne navn, at noen hadde testet hvor mange koffeinpiller det gikk an å ta, så noen var veldig gira den kvelden ! :P  (1 tablet tilsvarer ca 10-15 kopper kaffe, og det ble inntatt 5 tabletter).. det var ikke meg, og sier heller ingen navn, men morsomt ble det!

Etter dette skulle vi ha i oss noe mat igjen, og denne gangen gikk turen til en svær Mcdonaldsrestaurant i byen. Jeg var happy når jeg fikk 2 double cheese og en fanta. (la forøvrig inn bestillingen både på british english og tullesvensk..)

Vel hjemme etter lørdagskvelden bar det rett hjem og i seng. Personlig var jeg helt utmattet etter dagen og ville ikke noe annet enn å sove, enda jeg lå 3 timer i senga på dagtid, uten å sove..Men jeg og Bård rydda litt før vi la oss, så vi hadde tjuvstartet på dèt! Vi skulle nemlig reise på søndagen klokken halv ti sharp! Noe som igrunn tilsvarte halv ni, siden vi stillte klokken den natta!  Så på søndagsmorgen ryddet vi ferdig hytta, dro med oss trøtte kropper, overfyllte bagger og slang oss inn i bussen til hjemreisa. Turen til båten gikk rolig for seg, og mens vi venta på båten tok vi en liten tur til Strömstad sentrum. Overfarten gikk og rolig  for seg, det ble mye musikk og halvsoving, og litt shopping på taxfree’n. Selv var jeg så nervøs for å bli stoppet i tollen siden jeg hadde 3 cider for mye, at jeg gjemte de i søppelposen til vi var trygt gjennom! :P  Men det gikk nå bra til slutt!

Så til alle som var med på turen, takk for en kongehelg! Dere er en fantastisk gjeng, og jeg har det helt supert som medlem av Ik Tjænest!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

