Publisert av: Tom Inge | juli 1, 2010

Følelser og forelskelse – godt eller vondt?

Det å føle noe, ha en pirrende følelse i magen, merke at kroppen forandrer seg og innstiller seg etter de nye tankene som svirrer rundt i hodet ditt, gå rundt å stråle og tenke positivt hele dagen. Tenke på en spesiell ting som bare setter smilet på ansiktet med en gang, gjerne fra øre til øre. Hva er dette? Er dette sunt? Det kan jo være det, men det kan og gjøre mere vondt enn noe annet. Uvitenhet, nysgjerrighet… hva skjer? Hvorfor skjer det? Hva kommer til å skje? Hvor fører dette meg?

Spørsmålene er mange. Hva er denne følelsen som gjør dette med meg? Hvorfor går jeg rundt å tenker på denne personen hele tiden? Hvorfor vil jeg tilbringe hvert eneste sekund av døgnet sammen med denne personen? Er jeg obsessed? Jeg vet ikke! Men jeg har en følelse i kroppen som gir meg sommerfugler i magen. Er det forelskelse? Dette spørsmålet stiller jeg meg hele tiden. Er jeg forelsket? Vel, jeg vet ikke om jeg er DER enda.. kanskje? Jeg vil heller si betatt. Det er jeg nok. Jeg er mye gladere for tiden, og føler at jeg har mye mere energi til å gjøre ting. Har dette noen sammenheng? Sannsynligvis ja..

Forelskelse kan påvirke kroppen vår til det ekstreme. Hva er man ikke villig til å gjøre for en person man bare vil være sammen med konstant? Jeg er sikker på de fleste av dere ville gjort ganske mye. Men hva når denne følelsen tar slutt? Ville vi ofret like mye? Ofte tenker man «nei»..  i alle forhold er man ikke konstant forelsket, det må dere huske alle dere der ute som har en kjæreste eller mann/kone. Man må jobbe like mye for å få forholdet til å fungere, som man gjorde da man prøvde å få tak i den man ville i et forhold med. Selv om en person er din, betyr ikke det at du må ta den andre for gitt. Respekt er noe som hører hjemme i alle forhold. Det er det viktigste man har. Mister man respekten for hverandre kommer man til å krangle og finne feil man ikke tidligere brydde seg om.

Men uansett. Sommeren, jeg er jo alltid glad om sommeren. Kanskje det bare er derfor? Nei tiden vil nok vise hva dette er. Jeg er bare så nysgjerrig. . er lykken snudd? Er det min sommer i år? Er det i år jeg skal bli vi? Tiden vil vise..og jeg venter spent, men tålmodig.. Kanskje vil det stikke, kanskje vil det gjøre vondt. Så jeg velger å ikke ta noe for gitt, og jeg velger å holde meg i skinnet.  Prepare for the worst, but hope for the best. . .


Legg igjen en kommentar

Kategorier

