Publisert av: Tom Inge | september 26, 2010

Noen ganger…

Noen ganger spør jeg meg selv hva jeg holder på med. Hva vil jeg? Hvor vil jeg? Er jeg ment til å være på denne planeten eller i denne byen, eller har jeg et større mål jeg må finne og oppnå? Nå er en sånn tid. Kanskje er det høsten? Jeg tviler egentlig, for jeg liker å gå turer i mørket, jeg liker når det regner (når jeg ikke er på jobb..) og jeg liker å bli våt. Men noen ganger blir det for mye tenking. Noen ganger tærer det på meg, jeg er sterk, veldig sterk. Men en plass går grensen.

Når skal jeg lære? Jeg har mine grunner akkurat nå. Jeg var bombesikker, nok en gang, på at livet mitt skulle ta en endring, men det skjer selvsagt ikke, og nå føler jeg meg utilstrekkelig og virkelig langt nede. Ikke nede-nede, jeg bare føler ikke at jeg har noe å bidra med til folk. At jeg er en dårlig venn, og en diger flopp i kjærlighetens spill. Den utrevne siden av the book of happiness. Jeg aner ikke hvorfor ting ikke vil gå min vei, for jeg prøver virkelig så godt jeg kan å gjøre alle rundt meg fornøyd, kanskje er det ikke nok? Hva kreves av en venn?

Jeg tror jeg trenger en ny start på livet. Ta livets penn fatt og skrive en ny historie, et nytt eventyr. Jeg har snublet i busken og må komme meg opp uten armer og bein. Jeg lot meg bli forelsket, noe jeg aldri skulle latt meg bli. Jeg har ikke følt slik på mange herrens år. Jeg har selvsagt vært betatt av de få jeg har vært ute med, men det har liksom ikke rukket å utvikle seg før det var over. Denne gangen rakk jeg å falle, kanskje ikke så rart, for denne jenta er fra øverste hylle. Hun er virkelig alt jeg ser etter. Men det kan ikke, og vil ikke gjengjeldes. Og det slår meg ned så hardt det aldri har gjort før. Jeg føler meg så alene her i verden. Jeg har verdens beste venn i Dag Ove, og Jan Inge, men allikevel føler jeg at jeg står mutters alene i mørket, på kanten av stupet.

Jeg aner ikke hva mere jeg kan gjøre, hvorfor kan ikke folk være ærlige? Hvorfor må de spe på med de enkleste løgnene som enkelt kunne unngått å såre om man bare hadde vært ærlig å sagt ting som de var? Ikke mistforstå du, eller eventuelt dere, som leser dette. For dette handler ikke om den jenta jeg nevnte tidligere. Her er det mange ting som spiller inn. Idag har jeg bare blitt knekt på en måte som virkelig traff.

Dette innlegget er kanskje svært personlig og for mange uforståelig på hvorfor jeg skriver det slik, men skriving er en måte jeg får ut litt frustrasjon på. Skriving er terapien min. Hodet mitt er fullt av tanker og jeg er ingen depressiv person. Jeg er en livsglad gutt og elsker livet. Jeg er glad mesteparten av tiden, men avogtil har alle en tenkeperiode. Dette er min. Jeg begynner å bli kvitt de siste sporene etter en dyp forelskelse som aldri ble realitet og da er det ikke annet enn naturlig å være litt nedfor. Mine kolleger spurte meg tidligere i år når vi var på Båttur om hvorfor jeg smilte så voldsomt hver gang jeg fikk melding. «Ikkeno» sa jeg da, og smilte enda bredere. Men nå er smilet blitt til tårer som ikke kommer ut. Det finnes ingenting lenger, og nok en person jeg tok inn i livet mitt har forlatt meg i kjærlighetens sko. Vi er jo venner, og det stopper nok der.

Uansett, nå er det 1 uke til ferie. Jeg skal nok reise bort. Finne en plass jeg vil, og kjøre. Bare kjøre, og bli der en uke. Hadde jeg hatt mere penger skulle jeg dratt på en skikkelig ferie, men luxus er ikke en ting man er bortskjemt med. Det skal uansett bli godt med ferie, og jeg skal pokker meg bruke den godt. Jeg gir aldri opp, og en dum forelskelse skal ikke få slå meg i bakken. Jeg skal komme sterkere tilbake og vise mitt sanne, glade, morsomme meg. Ingen skal ta fra meg livsgleden, og ingen skal få trøkke meg ned i søla. Jeg trenger bare litt tid…


Legg igjen en kommentar

Kategorier

