Publisert av: Tom Inge | desember 8, 2011

Diverse tanker..

Jeg står stille, tiden går. Jeg sitter fast, tiden er min største last.

Hvor skal jeg? Hvem er jeg? Hva skal jeg gjøre? Det er så mange spørsmål rundt meg. Jeg stiller alle sammen selv, men de blir ofte bekreftet av folk. De kjenner meg igjen. «Der er han som alltid er i byen, alltid på odden». Joda, jeg var jo ofte på odden. Dette lille kjøpesenteret nede ved havna i Grimstad. Men jeg trives der. Jeg er blandt folk, selv om jeg ikke kjenner de, og jeg har min faste kaffeplass. Piccasso Kaffebar, der sitter jeg ofte med en iskaffe mocca og ser på menneskene som går forbi. Bare ser. Ser på mennesker og lurer på hvor jeg er om 5 år. Går jeg i dress som den mannen der? Sitter jeg og holder rundt jenta mi, som den gutten borte på benken der borte? Er det jeg som er pappaen til en gutt som sitter og leker i bilene man egentlig skal bruke til handlevogn?

Fremtiden er usikker hos alle. Ingen vet hva den bringer. Det eneste vi vet er at vi har et mål som tar tid, og at vi må gjøre det som kreves, for å nå det målet. Vi kan ikke si «om 5 år sitter jeg i toppetasjen på statoil og jobber, i min toppstilling hvor jeg håver inn millioner». Det kan komme noe i veien. Det eneste vi kan si, er etter det er gått fem år: «Jeg klarte det! Jeg klarte nådde målet mitt.»

Det er ikke engang alle som kan si det. Jeg for eksempel. Jeg har hatt store drømmer siden jeg var liten gutt. Men her sitter jeg, 27 år om 2 dager og har ikke nådd noen av dem, og jeg begynner å få panikk. Jeg har ingen støttespillere ved siden av meg som vil dytte meg i retning målet. Så jeg prøver å komme i gang med å gjøre det alene nå. Det tok meg bare noen år å innse at jeg må gjøre ting selv for best resultat.

Noen har sikkert merket at jeg ikke er i toppslag for tiden. Jeg er stressa på jobb, jeg er mye alene hjemme, og tar ikke så mye kontakt med omverdenen. Jeg har mine tenkeperioder hvor jeg filosoferer over livet. Har hatt en lang sånn periode nå. Jeg har vært psykisk sliten, og det har igjen påvirket meg fysisk ettersom jeg aldri har fått stresset ned. Det har bygd seg opp til mange knuter over hele kroppen som gjør musklene såre og leie. Så jeg skal få massert de ut håper jeg, må bare få surra meg til å bestille time hos Pure Life på fevik, den beste massasje klinikken jeg veit om.

Men det skal sies at jeg må bli bedre på å gjøre ting. Jeg er ikke flink til å ta vare på meg selv. Jeg er på en måte «ferdig med å være alene», og er nå klar for å få en jente ved min side som jeg kan lage mat til og varte opp. Da finner jeg inspirasjonen igjen til å kokkelere på kjøkkenet, holde det mere ryddig, (i stedet for å ha akvariet liggende på gulvet uferdig f.eks), og kanskje begynne å gå litt turer igjen. Det er rart hvor mye lysere livet blir om man lever det sammen med noen. Jeg har ihvertfall begynt å trene litt ekstra, og ikke bare fotballen. Jeg trener nå Ninjutsu, en kampsport som er bedre kjent som «Ninja-kampsport». Jupp, jeg trenes for å bli en ninja. Det er ikke bare kampsport i dette, det er og en levemåte. Måten vi behandler andre mennesker på, og måten man ser på naturen og omgivelsene på. Hver plass er en vakker plass i mine øyne, om man bare setter seg inn i den riktige settingen rundt. Så når jeg blir litt bedre til å kontrollere kroppen min så skal jeg ut i skogen og trene litt mere på diverse klatring og balanse der. Men det får bli til våren, nå drar det seg mot vinter og snø. Kulda har endelig kommet, så nå venter vi bare på nedbøren.

Det kan godt bli hvitt til jul. Jeg er ikke i julestemning enda, og imorgen er det da altså 9. desember. Det MÅ liksom snø til for at jeg skal komme inn i julemodus. Jeg prøvde å høre på julemusikk her forleden, men det kjentes bare feil. Det lar seg ikke gjøre. . uansett, for å runde av vil jeg ønske dere alle en god jul og et godt nytt år når det måtte komme.  Ikke glem medmenneskene dine, si hei til folk! Et smil eller en hilsen kan hjelpe så mangt🙂


Responses

  1. Du Må legge ut bilder også! ikke bare alle disse tankene:D


Legg igjen en kommentar

Kategorier

